Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgjeve:
2014 . - Bok . - 373 s.
Bokmål
Hylleplass:
q 658.8 S

Purret! Det er uvisst når og om denne blir tilgjengelig Bestill       Hugs denne

(beta)Bli den første til å skrive ei melding
Denne boken presenterer grunnprinsippene i faget markedsføringsledelse med vekt på utvikling av markedsplanen. Den gir en grundig beskrivelse av hva en slik plan bør inneholde, den forutgående planleggingsprosessen og planens faglige forankring..Markedsføring er både et ledelsesfag og et økonomifag. Det faglige rammeverket tar derfor utgangspunkt i produkt?segment-matrisen, som beskriver hvilke behov som driver de ulike kundesegmentene i deres valg innen hver produktkategori, og hvilken inntekt og lønnsomhet dette gir bedriften. Fremstillingen viser hvordan en bedrift kan skape vekst og synergier gjennom å utvikle og utnytte kundeporteføljen, merkevaren og bedriftens teknologi på tvers av segmenter og produktkategorier.
Markedsføringsledelse gir en god oversikt over hvordan man arbeider systematisk med analyser av kunder, markeder og konkurrenter, og hvordan dette settes sammen til et budsjett som blir kjernen i en markedsplan. Boken egner seg svært godt som grunnbok i faget markedsføringsledelse på bachelornivå og som veileder for markedsførere med ansvar for å utarbeide og implementere markedsstrategi og markedsplaner.
På bokens nettsider vil det bli tilbudt en rekke nyttige verktøy for læring og praktisk anvendelse av fagstoffet som presenteres i boken.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips ein ven om Markedsføringsledelse : med dig
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Anna vising

Hugseliste

Lista er tom